IK LEES AL

Het eerste leesboekje voor Groep 3.

Ik Lees Al is een serie van 3 leesboekjes voor groep 3 Basisonderwijs:

Ik lees al

Ik lees al verhaaltjes

Ik lees al een verhaal.

Deze leesboekjes zijn speciaal gemaakt als leesoefenmateriaal bij de Alfabetcode van Erik Moonen, zoals hij het heeft uitgelegd in zijn boek “Exit Dyslexie”, en bij de bijbehorende schrijfmethode voor groep 3 SchriftCode.

Editie

1edruk

Pagina’s

64

Prijs

€6.50

ISBN

EP40810026

Over het boek

In groep 3 leren kinderen lezen en schrijven. Idealiter leren de kinderen lezen met de Basiscode die uitsluitend de één-op-één klank-letter-combinaties bevat. Dat beperkt de mogelijkheden tot het maken van zinnen maar geeft de kinderen volslagen zekerheid bij het lezen en het omzetten van tekens naar klanken. En dat is het doel: verwarring voorkomen. Bij elke nieuwe letter komen er weer nieuwe zinnetjes en zelfs verhaaltjes.
Dit leesboekje is ook nog extra bijzonder, omdat elke nieuwe drukletter die ze leren gelijk opgaat met het leren schrijven van verbonden schrift. De kinderen krijgen beide lettersoorten ook per nieuwe letter te zien.
Ze kunnen dus vanaf het allereerste begin al lezen in hun eigen leesboekje.
En na Ik Lees Al volgen ook nog Ik Lees Al Verhaaltjes en Ik Lees Al Een Verhaal.

Over de auteurs

Astrid Scholten en Ben Hamerling hebben zich als staatsgediplomeerde schriftkundigen hun beroepsleven lang bekwaamd in het achterhalen van kennis van het westerse schrift voor kalligrafie en schriftdidactiek. Werken vanuit de ontwikkelingsfasen van het westerse schrift bleek het beste te zijn. Tegenover de bestaande en in alle schrijfmethoden toegepaste motorische werkwijze ontwikkelden ze de grafo-cognitieve werkwijze om het schrijven te leren vanuit letterkennis.
Maar, zo eenvoudig als het westerse schrift lijkt, zo veel aannames, mythes en misverstanden zijn er toch nog om op te ruimen alvorens aan een functionele lettervormgeving toe te kunnen komen.
Scholten en Hamerling schreven daarom diverse handschrift-didactische boeken en een uitdagende grafo-cognitieve schrijfmethode waarmee elk kind een functioneel handschrift kan ontwikkelen.
Scholten en Hamerling geven ook lezingen en werkten een curriculum handschriftdidactiek uit voor de Radboud Universiteit Nijmegen, op dit moment de enige universiteit die studenten de gelegenheid biedt om op universitair niveau handschriftdidactiek te oefenen en te bestuderen.

Het boek van binnen

Afgestemd op AlfabetCode en SchriftCode

Mooi geïllustreerd

Herhaling van geleerde klank/lettervormen

Direct starten in groep 3

Download de inhoudsopgave

Het is niet gek als je benieuwd bent naar wat het boek je daadwerkelijk te bieden heeft. Interesse? Download dan nu de inhoudsopgave!