E-Marketing To Go!

De basis van online business

Een boek over eMarketing, is dat nog wel nodig in dit online tijdperk? Via Google is toch alles met een simpele zoekopdracht terug te vinden? Het meeste van wat in dit boek staat is inderdaad ook wel ergens online beschikbaar, maar juist in deze tijd van snelle digitale ontwikkelingen geeft een boek zoals dit structuur en overzicht. Het onderscheidt de hoofd- van de bijzaken in één overzichtelijk geheel, zonder door te worden afgeleid. Dit boek biedt daarmee alle praktische en direct toepasbare kennis die nodig is om de inzet van online marketing in een commerciële context te kunnen beoordelen. Het geeft een introductie in de belangrijkste aspecten van dit zich snel ontwikkelende vakgebied, zoals search engine marketing, website planning, metrics en monitoring, online promotie, prijsstelling en e-marketing planning.

Editie

4edruk

Pagina’s

294

Prijs

€32.95

ISBN

9789491838750

Over het boek

Internet is steeds meer een ‘nutsvoorziening’ aan het worden zoals gas, licht en water: het is nagenoeg overal beschikbaar en iedereen weet hoe je (als consument) het medium moet gebruiken. In dit boek kijken we vooral naar de bedrijvenkant, vooral naar de commerciële mogelijkheden. Het is belangrijk dat je een bepaalde basiskennis hebt van de systemen en de begrippen. In dit boek krijg je zicht op de (commerciële) mogelijkheden van het internet (en deels social media) volgens de laatste stand van zaken in het vakgebied, zodat je een gesprekpartner wordt voor specialisten op dit gebied.

Vanwege de dynamiek van internet, zijn de onderwerpen in dit boek steeds “under construction” en nooit echt helemaal af. We behandelen in deze uitgave de 700 belangrijkste begrippen die je moet kennen om namens een bedrijf te reageren én te anticiperen op de mogelijkheden van online voor een bedrijf. We kijken vooral naar de koppelingen met traditionele (offline) marketing in een breder perspectief. Begripsvoering en kennis staan centraal: met dit boek word je een gesprekpartner voor degenen die werkzaam zijn in eMarketing.

Over de auteurs

Jeroen Vinkesteijn heeft ruime ervaring in (digitale) marketing via management functies bij Sanoma (reizen) Teletravel, ANWB en o.a. RCN met ruime ervaring met werken in het buitenland. Hij heeft een Master in Media Innovatie en is hogeschool docent bij Breda University of Applied Sciences, vooral op het gebied van Internet en social media. Jeroen is eigenaar van Creative Masters en met Corné Dijkmans founding father van het digitale hotel Emerald Forest Hotel, een online management simulatie die in diverse Europese landen gebruikt wordt. Jeroen is voorzitter van OMPIE, club van online marketingdocenten van hogescholen en universiteiten, zit in de adviesgroep van Thuiswinkel.org (onderwijs) en consumentenprogramma Kassa van BNN-VARA . Daarnaast is hij actief blogger bij Emerce en gastdocent/spreker.

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/jeroenvinkesteijn/
Jeroen live zien: https://www.youtube.com/watch?v=Ygf__umbiCU
Contact Jeroen via LinkedIn voor vragen.

 

Corné Dijkmans heeft meegewerkt aan vele toonaangevende internationale projecten met betrekking tot digitaal toerisme en heeft vele artikelen en blogs op zijn naam staan over online marketing en het zakelijk gebruik van social media, waarvan een aantal prijswinnende. Hij heeft een Master in bedrijfseconomie, een Master in marketing en promoveerde op het terrein van de online bedrijfscommunicatie. Naast het doen van onderzoek op het gebied van online marketing is Corné momenteel tevens als Research Manager verantwoordelijk voor het onderzoeksprogramma van de Academie Toerisme van Breda University of Applied Sciences.

Het boek van binnen

Recente voorbeelden

Praktijksituaties

User generated content

Achtergrondinformatie

Download de inhoudsopgave

Het is niet gek als je benieuwd bent naar wat het boek je daadwerkelijk te bieden heeft. Interesse? Download dan nu de inhoudsopgave!

WebEdu maakt gebruik van cookies voor een optimale ervaring.